In een multimediale wereld is het ondenkbaar om een opstel / presentatie te geven zoals vroeger met enkele foto's uit tijdschriften.

Een presentatieprogramma moet onze ideeën visueel en grafisch voorstellen.  Stilaan evolueren we ook naar 3D voorstellingen, virtual reality en dergelijke.  Het is niet de bedoeling dat we onze kinderen allemaal VR specialisten maken maar een minimale kennis van deze technologie zal zeker in de nabije toekomst een noodzaak zijn.

Wij gaan met de kinderen op basis van een goede mindmap een presentatie opbouwen.  We verwachten een presentatie op het digitale bord en leren het gebruik van een presentatieprogramma, computer en projector om ons opstel of onze presentatie voor te dragen.

Naast deze competentie gaan we met de kinderen ook een stop motion film maken.  Dit moet hen een dieper inzicht geven van de mogelijkheden, en hen alert maken voor het misbruik van beeld en film.  Niet alles wat je op het scherm ziet is echt.

Als hulp aan de leerkrachten en leerlingen kan je onder elk leerjaar een menu item vinden met linken naar hulp teksten / filmpjes.  Deze hulpjes dragen bij aan het zelf leerproces van zowel kinderen als leerkrachten.

Projecten helpen om de opgedane kennis om te zetten in de praktijk